Vidste du, at en hundeejer ofte kun bruger 15-20 sekunder på en hundepasserprofil, før de har dannet sig en mening om vedkommende? Det er lige nøjagtigt i de korte sekunder, du som hundepasser skal gøre et ekstraordinært indtryk for at blive valgt af hundeejeren. Så det er vigtigt, at du har en profil, der skiller sig positivt ud og som sørger for, at man bliver interesseret. Det er faktisk en form for jobsøgningsproces!

 

SØGERESULTATERNE – FØRSTEHÅNDSINDTRYKKET

I søgeresultaterne bliver din profil vist sådan her:

Her kan du se, hvad der bliver fremhævet, og hvad du bør fokusere på for at skabe interesse:

  • Profilbilledet
  • De første 3 linjer i din beskrivelse
  • Generel info om dit hjem og dine egne kæledyr
  • Svarprocent
  • De tjenester du tilbyder

Profilbillede:
Sørg for at have et godt belyst billede af dig selv, gerne sammen med hunde. Dit profilbillede er den primære del af førstehåndsindtrykket. Derfor anbefaler vi et billede:

  • Af god kvalitet (altså i høj opløsning)
  • Hvor du smiler
  • Hvor du ikke har solbriller på
  • Hvor hele dit ansigt er tydeligt og i fokus. Du kan godt have en hund eller andre dyr med på billedet, men de må ikke dække dit ansigt.

OBS: Billedet skal vise dig, ikke kun dyr.

JA:

NEJ:

 

Profilbeskrivelse – de første linjer:

Her bør du med det samme fortælle, hvad du kan tilbyde, og hvem du er som hundepasser/hundelufter. Tænk over, hvad der ville gøre dig interesseret, hvis du var hundeejer og ledte efter pasning til din hund.

 

DIN PROFIL – DET ANDET INDTRYK

Nu har du fået hundeejeren ind på din profil! Hvordan får du dem så på krogen?

Menneskers øjne bliver tiltrukket af farver. Når en hundeejer klikker ind på din annonce, vil det derfor (igen) være dit profilbillede og din kalender, de vil lægge mærke til først. De ved ofte, hvilken dato de behøver hundepasning, og vil derfor hurtigt kunne se, om du er relevant. Sørg derfor altid for at holde din kalender opdateret, så en hundeejer ikke sender dig en forespørgsel eller en besked forgæves.

En hundeejer vil ofte hurtigt skimme din profilbeskrivelse for at få et indtryk af dig som person. Helhedsindtrykket af din tekst er derfor afgørende.

Sørg altid for at tænke over:

  • At bruge afsnit, store bogstaver og rigtig stavning og tegnsætning
  • At undgå tastefejl og en rodet tekst
  • At du “konkurrerer” med andre hundepassere i dit nærområde, både på Dogley og på andre hundepasser-platforme. Så hvis du gerne vil bookes, er du nødt til at gøre lidt ekstra ud af din profil – den er din chance for at vise dig frem!
  • Hvorfor skal en hundeejer vælge lige præcis dig?
  • Hvilken slags hunde passer du?
  • Hvad er dine præferencer, dine egenskaber og din kapacitet?
  • At du skal have minimum 400 tegn i din beskrivelse

Hvis hundeejerne synes om, hvad de har set og læst indtil nu, vil de scrolle ned over din profil, og her vil deres blikke blive fanget af dit galleri.

Her er det vigtigt, at dit første billede er indbydende og gør, at man har lyst til at klikke videre og se resten af dine billeder. Hvis du tilbyder hundepasning hjemme hos dig selv, er det afgørende at have billeder af dit hjem – både indendørs og eventuelt også udendørs hvis du har egen have. Du kender det selv, hvis du skal booke et hotelværelse; vil du så ikke også helst se rummet, inden du booker? Det er det samme her! Når hundeejere leder efter pasning, booker de jo faktisk en form for “hotelophold” til deres hund, så sørg for at vise, hvad man kan forvente hos dig.

Tilføj gerne billeder af din lokale park eller skov, særlig hvis du udelukkende tilbyder hundeluftning.

Derudover bør du have billeder af dig selv i situationer med hunde eller billeder af hunde, du ejer, eller hunde du har ejet, passet eller luftet.

Det er vigtigt, at du har lyse og skarpe billeder i god kvalitet.

Hvis du har alt dette på plads, er der en stor chance for, at du slipper igennem nåleøjet og bliver valgt som ejerens næste hundepasser. Hundeejerne er dine kunder – vi beder dig om at være høflig og professionel, og at du er punktlig og pålidelig som Dogley-hundepasser.

 

Til sidst får du lige en oversigt over, hvad du ikke bør have på din profil:

Vi bekymrer os om din sikkerhed på nettet, og det bør du også. Af sikkerhedsmæssige grunde bør du derfor aldrig lægge personlige eller følsomme oplysninger på din profil. For eksempel:

  • Kontaktinformation (telefonnummer, adresse, email, dine sociale medie-profiler osv.)
  • Din fødselsdag
  • Din bankinformation (den bankinformation, du skriver ind, når du opretter profilen, bliver opbevaret sikkert og udelukkende brugt til at overføre penge til dig efter endt pasning)

Når en hundeejer kontakter dig, kan du vælge at dele relevant information i en sikker, privat besked via hjemmesiden. Du vælger helt selv, om du vil dele det – vi respekterer dit privatliv.

Når du er klar, kan du bare logge ind og redigere din profil!

Har du ikke lavet en profil endnu? Så kan du klikke her!

 

Kategorier: Dogley

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *